.webp)
24. 3. 2025 06:50
Kdo kdy vyrazil autem z Písku do Českých Budějovic, ví přesně, o čem je řeč. Stačí jeden kamion a je vymalováno. Předjet? Téměř nemožné. A tak se cesta po silnici I/20 táhne jako žvýkačka.
Písek už toho má dost. Město oficiálně požaduje, aby byla silnice v celé délce dvoupruhová v obou směrech. Požadavek zazněl z radnice a míří přímo na Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
Aktuálně totiž ŘSD počítá jen s tzv. režimem 2+1, což znamená, že v jednom směru budou
dva pruhy, ale ten opačný zůstane jen s jedním. A to se bude v pravidelných intervalech střídat.
„Nejde o žádnou formální připomínku. Opravdu bychom si přáli, aby celá trasa mezi Pískem
a Budějovicemi měla režim 2+2, “ uvedl pro ČTK písecký starosta Michal Čapek. Připomněl také,
že jde o jednu z nejvytíženějších silnic v Jihočeském kraji. A má pravdu – proudí tudy doprava
z Prahy, která za Pískem najíždí na dálnici D4, a taky provoz mezi Plzní a Českými Budějovicemi.
Ruku na srdce – ta silnice si o rozšíření říká už roky. Čapek dodává, že město je vděčné i za aktuální plány ŘSD a chystaný 2+1 režim rozhodně vítá. „Ale pokud se v horizontu deseti, dvaceti let ukáže, že by to šlo změnit na čtyřpruh, budeme jen rádi, “ dodává.
Zatím je v plném proudu výstavba obchvatu Češnovic a Dasného, která začala loni v létě.
Osm a půl kilometru nového úseku má ulehčit aspoň část cesty do Písku – celkově vyjde
na 1,25 miliardy korun. Zbytek silnice směrem na Písek – přibližně 40 kilometrů – by se měl začít přestavovat nejpozději v roce 2027.
Plnohodnotný čtyřpruh ale zatím zůstává v kategorii přání. Proč? „Je tam spousta sjezdů na soukromé pozemky, “ říká starosta. Město věří, že se v budoucnu podaří pozemky vykoupit a získat pod kontrolu státu. Do té doby nezbývá než držet volant pevně a počítat minuty v koloně.